Ugentlige yoga hold

Nu er det igen muligt at gå til yoga / meditere på hold!
Vi starter mandag d. 17. maj

Mandagshold 1 + 2 er netop oprettet, tilmeld dig herunder, først til mølle.
Så snart leje af lokaler er kommet på plads ifht. at oprette de andre hold, bliver det muligt at tilmelde sig her på siden. Ved godt vejr oprettes ekstra hold udenfor med kort varsel.
Så hold endelig øje!

Tilmeld dig de ugentlige hold længere nede


Skriv dig på kontaktlisten

Indtil vi kan ses igen, kan du snart lave yoga online derhjemme via 'Kathrines online univers', som går i luften lige om lidt.

Tjek onlineuniverset
IMG_8439

Hold 1 
4 x mandage forår 2021

Dato: 17/5 + 31/5 + 7/6 + 14/6 2021
Tid:  kl. 16.30-18.10
Indhold: Mindful Yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga
Sted: Bredballe Sognegård, 7120 Vejle Ø
Pris: 600 kr

IMG_8439-edited

Hold 2
4 x mandage forår 2021

Dato: 17/5 + 31/5 + 7/6 + 14/6 2021
Tid:  kl. 18.20-20.10
Indhold: Mindful Yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga
Sted: Bredballe Sognegård, 7120 Vejle Ø
Pris: 600 kr

IMG_8613-edited

Hold 3
4 x tirsdage forår 2021

Dato og forhåndstilmelding: datoer på vej i maj/ juni (4 x tirsdage). Send mig gerne en uforpligtende forhåndstilmelding via sms til tlf. 50591040 eller via 'kontakt' med dit navn, mail og tlf., hvorefter du direkte hører nærmere ang. datoer, så snart rammerne er på plads.
Tid:  kl. 10.15-12.15
Indhold: Mindful Yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga
Sted: Vejle. Info følger når lokale er på plads.
Pris: kun 600 kr. for 4 x 2 timers fordybelse pr. gang + kom at hvile i god tid før

KathrineChristensen.dk Yoga ben op af væggen- redigeret

Hold 4
4 x onsdage sensommer 2021

Dato: datoer på vej (sensommer 2021)
Tid:  kl. 17.20-19.20
Indhold: Mindful Yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga
Sted: Vejle. Info følger når lokale er på plads.
Pris: 600 kr

photo-1482100199117-a4a38a64e7e3

Sommeryoga udenfor
Forår / sommer 2021

Dato: Datoer på vej
Tid: Info følger
Indhold: Mindful Yoga + mindfulness
Sted: Info følger

IMG_8799-edited

Lørdags workshop
Forår + sommer 2021

Dato: datoer på vej
Tid:  kl. 10-12.40
Indhold: Mindful Yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga
Sted: Info følger når lokale er på plads.
Pris: 300 kr

E204C31A-3279-4A91-88B7-9F8AC6E55214

Book mig til en privat workshop/ polterabend

Jeg har i mange år afholdt disse workshops: en skøn nærværsstund for deltagerne sammen med dem, de holder af.

Indhold: Jeg tilbyder fællessang + mindful yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga. Er det både mænd og kvinder samlet, er der også muligt at modtage undervisning i tango/ salsa, som jeg underviser i sammen med min kæreste.

Ønsker du enten at det er aktivt-extrovert / roligt-introvert / inde / ude / hjemme hos jer / jeg lejer et lokale? Mulighederne er mange.
I bestemmer.
Jeg skræddersyer denne stund til jer ifht. jeres ønsker og behov. Mine eneste kriterier er, at vi overholder Corona restriktionerne, og at der mindst er afsat 1 time og 45 minutter. På den måde kan vi bedst muligt nå at lande i det hele og få mest muligt med derfra.

Info:
 Kontakt mig for yderligere info og fortæl gerne om dine ønsker inkl. dit budget her

Læs desuden mere om mine arrangementer for firmaer her

b1f47ca954a86055bbb7a6e80ed14d31

Undervisningen er tilrettelagt sikkert i forhold til Covid-19:

  • Kom med denne vinter & forår i dejligt store, varme og lyse lokaler.
  • Vi overholder restriktionerne og er kun 9 personer pr. hold udover mig, hvilket betyder masser af plads mellem os, så det er trygt for alle. 
  • Vi passer godt på hinanden med god hygiejne + flere meters afstand, samt god udluftning undervejs.
  • Du bedes have mundbind på, så snart du forlader din måtte, men når du er på selve måtten, er du velkommen til at tage det af igen.
  • Der er adgang til afspritning overalt.
  • Kathrine Christensen

    “Jeg føler mig i fuldkommen trygge hænder, og jeg går altid fra undervisningen lettere, end da jeg kom. Du får det til at virke enkelt, du gør ikke yoga til en pause fra hverdagen, men til en del af den, og det sætter jeg stor pris på. ”

    Deltager på ugentlige hold

  • Kathrine Christensen

    “At deltage i Kathrines mindful yoga, er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv ❤️”

    Deltager på ugentlige hold

  • Kathrine Christensen

    “For mig var det skønt at mærke hvordan, man gennem balance og vejrtrækning finder smidigheden frem i kroppen.”

    Deltager på ugentlige hold

Om undervisningen i yoga og meditation

Har du et ønske om at opleve mere indre ro i en ofte hektisk tid, opnå mental klarhed og få en sund krop fyldt med overskud og energi, er yoga og mindfulness meditation lige noget for dig!

På mine ugentlige yoga hold er det lige nøjagtigt de elementer, vi arbejder med. Yogaholdene er i Vejle, og du kan tilmelde dig lige herunder. Der er et begrænset antal pladser på de enkelte hold.

Det tusindvis år gamle yogasystem har mere end nogensinde noget at tilbyde os - uden på nogen måde at være religiøst eller mystisk, og undervisningen er heller ikke relateret til guru-dyrkelse. 

Yoga og meditation er ikke blot effektive midler mod stress, men uudtømmelige kilder til større livsglæde og energi. 

Helt enkelt handler det om at være tilstede i det man gør, og være med det, der er, hvilket man nemt kan glemme indimellem i en travl hverdag.

Alle former for meditation har det fælles formål at stilne sindet, og hjælpe én til at mærke bag om tankerne og ind i en dybere tilstand af ro, væren og udvidet bevidsthed. Mindfulness er en blandt mange retninger, og denne trænes gennem en kombination af mentale øvelser med fokus på tankemønstre, og ved at øge kropsbevidstheden via yogaøvelser.

Så lær dig selv og dine tankemønstre bedre at kende via fordybende opmærksomhedsmeditationer (mindfulness), udfør styrkende, smidiggørende, blide og restituerende yogaøvelser for alle, og oplev stilhed og afstressende bodyscanninger.

Hvem går på mine hold?

Både mænd og kvinder fra 16 år og opefter, uanset erfaring, stivhed & skader. Min undervisning er både for helt nybegyndere og øvede. Der er ingen tilknytning til religion/ guru eller lign. Se frem til egenomsorg, smidighed, styrke (uden at belaste nervesystemet) og timer i ro

Hvilke yogaretninger tilbyder jeg?

Mindful hatha yoga kombineres med yin- og restorativ yoga, boldmassage + mindfulness meditation, krydret med elementer fra den metakognitive retning. 

Der findes mange yogaretninger overordnet set. Alle med et meget forskelligt indhold, som appellerer forskelligt til os, alt afhængigt af temperament, alder, formål med at dyrke yoga/ meditation etc. 

Jeg har siden, jeg var 16 år både været aktiv udøver, og uddannet mig indenfor flere forskellige yoga- og meditationsretninger. Det hele har inspireret og gjort indtryk, og jeg inddrager derfor delelementer fra flere stilarter i min undervisning. Kendetegnet overordnet set er dog, at vi enten er helt i ro eller bevæger os yderst langsomt og mindfuldt (dvs. opmærksomt) med stor kontakt til vejrtrækningen - også i den styrkende del af timen. Enten er der stille musik til eller også nyder vi stilheden, roen og træner at være med det, der fylder undervejs. Slipper følelsen af at skulle præstere, men bare nyde at mærke kroppen, vejrtrækningen, dét bare at være til uden at skulle være på eller præstere.

Lidt om de forskellige yogaretninger

- som jeg er inspireret af i min undervisning:

Mindful yoga

Meditativ, blid yoga uden præstation, hvor der også er fokus på de tankemønstre, vi har.

Klassisk hatha yoga

Skandinavisk yogaskole: afspændende og styrkende øvelser, hvor man ofte er lang tid i hver øvelse.

Tri-yoga

Yogaøvelser opfundet af Kali Ray - alt i ét langt og roligt flow

Restorativ yoga

Yogaretning som genopbygger kroppen med blide statiske øvelser, man er i i længere tid af gangen + brug af remedier til at støtte kroppen (bl.a. store pøller)

Yin yoga

Stralayoga

...

Meta kognitiv

Mindfulness meditation

Kom som du er

Se frem til 2 timers fordybelse og afstresning pr. gang + du kan hvile på måtten i god tid, før vi starter.

Jeg ønsker at skabe en ramme, hvor der er plads til alle og mulighed for at vende blikket indad. Du skal derfor ikke føle dig forpligtet til at være social med de andre deltagere, selvom du selvfølgelig er mere end velkommen til dette. Så ingen ser skævt til dig, hvis du vælger at hvile i egen verden - det skal vi alle unde os selv indimellem, og ingen har forventninger til dig om andet.

Inde i lokalet er vi i ro, både før og imens selve undervisningen foregår - nyder stilheden. Der er også noget rigtig fint ved at være i en gruppe sammenhæng, uden at man partout behøver at tale sammen og skal være 'på', men man kan alligevel nyde det at være i et fælles rum som en del af en gruppe.

Før og efter timen kan vi snakke, og føler du ikke behov for dette, kan du vælge at liste stille hjem og lade roen fra undervisningen brede sig til resten af dagen/ ugen der kommer. Det er dog altid rart for mig som underviser at vide kort, om alt er okay hos dig - om du er presset, stresset, skadet m.m, så du er altid velkommen til at komme til mig og give en lille 'vejrudsigt' før eller efter timen :-)  

Skadet eller gravid?

Du skal desuden altid selv holde dig tilbage i selve undervisningen, hvis jeg foreslår en øvelse, du ikke har lyst til/ mulighed for at udføre pga en skade eller graviditet - så laver du blot selv en alternativ øvelse, der passer dig bedre, så du holder kroppen lidt i gang i mens (behøver ikke være en yoga øvelse). 

Er du gravid, er det vigtigt du fortæller mig dette, da der her skal tages nogle forbehold i nogle af øvelserne.
Det er generelt i alle sammenhænge vigtigt, du lytter til din krops signaler og tager hånd om disse.

Fri-rum

Med min undervisning generelt, ønsker jeg at skabe et fri-rum, hvor man kan komme uanset om man er oplagt eller det modsatte. 

Alle kan være med uafhængigt af erfaring, skader etc.

Min undervisning en blanding af fysisk aktive yogaøvelser, hvor vi styrker og smidiggør kroppen, efterfulgt af meditation og liggende bodyscanning.

Kom i god tid og uden parfume på

Kom i god tid før timen starter, så du kan nå at ligge og hvile på ryggen med lukkede øjne en stund, inden vi starter, så du dermed kan nå at 'lande' og både mentalt og fysisk være helt tilstede, når vi går i gang. Det er iøvrigt en stor fordel ikke at skulle en masse lige efter undervisningen generelt, så du i ro kan nyde eftervirkningerne af yogaøvelserne og meditationen :-)

Da der indimellem er parfume allergikere på holdene, vil det være dejligt, hvis du kan undlade at tage parfume/ aftershave på, inden du kommer til undervisningen.

Du kan tilmelde dig holdene længere oppe på denne side. Vi ses på yogamåtten!

De varmeste hilsener fra Kathrine Christensen

Skriv mig på kontaktlisten
27211f947b22c09cb3fffd6d34acfbbf

Pernille S. Jespersen, kursist, fortæller:

"Der er mig bekendt ikke anden undervisning i Vejle, som har det rette tempo og den (for mig) rigtige kombination af yoga, meditation og vejrtrækningsøvelser.

Jeg får en reminder om, at jeg er stabil indeni, og at jeg skal huske min vejrtrækning i hverdagen. Jeg mediterer hjemme, og det er jeg mere motiveret for, når jeg har været til yoga hos dig. Jeg blev i øvrigt meget inspireret af kap 7 fra Nuets Kraft, da vi hørte det. Den har virkelig sat nogle tanker og ændringer i gang hos mig. Mange af de ting, vi laver, har jeg prøvet før, men jeg har lært at trække vejret helt ud i siden, og ned til underlivet. Det er nyt for mig, og det bruger jeg meget. Du er en fantastisk underviser!

Din ro smitter, og du inspirerer uden at pådutte. Jeg føler mig i fuldkommen trygge hænder, og jeg går altid fra undervisningen lettere, end da jeg kom. Du får det til at virke enkelt, du gør ikke yoga til en pause fra hverdagen, men til en del af den, og det sætter jeg stor pris på.

Bliv ved med at bruge dine idéer til at gøre noget nyt i undervisningen. Det er noget af det bedste ved din undervisning. Jeg kan godt lide at blive overrasket, og jeg sætter pris på, at det ikke er det samme hver gang, så jeg prøver/ hører noget nyt"