Blid yoga, meditation & sang
v. Kathrine Christensen

🌸 For alle over 16 år uanset erfaring, stivhed, køn og skader- kom lige som du er:

🌸 Afstressende yogaworkshop søndag 10. juli + søndag 24. juli  2022 kl. 10-13 (yderligere datoer på vej). En workshop må gerne gives væk som et gavekort.
🌸 Sommeryoga: betal pr. gang i uge 24-31 i Bredballe (4 deltagere) 
Mandage: 27. juni + 4. juli + 11. juli + 25. juli + 8. august + 15. august '22
Onsdage:  29. juni + 6. juli + 13. juli + 3. august + 10. august '22 

Torsdage: 30. juni + 14. juli + 4. august + 11. august '22

🌸  Yderligere hold for 2022 oprettes inden så længe - hold øje med hjemmesiden løbende
🌸 Individuelle workshops 1-1/ firma arrangementer / Polterabend
🌸 Sangworkshop tilbydes (mange kombinerer yoga og sang i én samlet workshop)
Se mere om de forskellige hold længere nede på side:

Uover hold og workshops kan du også snart lave yoga online derhjemme via 'Kathrines online univers', som går i luften lige om lidt.

Tjek onlineuniverset
b1f47ca954a86055bbb7a6e80ed14d31

Undervisningen er tilrettelagt sikkert i forhold til Corona

  • Kom med dette forår/ sommer i dejligt store og lyse lokaler i både Vejle og Bredballe.

  • Vi er få pr. hold ifht. lokalernes størrelse, hvilket betyder masser af plads mellem os, hvilket er helt ideelt ifht. smitterisiko. 

  • Vi passer godt på hinanden med god hygiejne, samt god udluftning undervejs.

  • Der er adgang til afspritning overalt.

ss_yogaclass

Sommeryoga uge 24 - 31

Betal pr. gang. Bemærk der nogle dage er to hold i træk:

Mandage:

27. juni: kl. 16.00-17.50 (kom på venteliste)
27. juni: kl. 18-19.50 (kom på venteliste)

4. juli: kl. 16.00-17.50
4. juli:  kl. 18-19.50 (kom på venteliste)

11. juli: kl. 16.00-17.50 (kom på venteliste)
11. juli: kl. 18-19.50 (kom på venteliste)

25. juli: kl. 16.00-17.50
25. juli: kl. 18-19.50

8. august:  kl. 16.00-17.50
8. august: kl. 18-19.50

15. august kl. 17.15-19.15 (bemærk denne mødegang er det en anden adresse end de andre datoer, nemlig sognegården v. Bredballe kirke)

Onsdage:

22. juni:  kl. 17.15-19.15 (kom på venteliste)
29. juni: kl. 17.15-19.15 (kom på venteliste)
6. juli: kl. 17.15-19.15 (kom på venteliste)
13. juli: kl. 17.15-19.15
3. august: kl. 17.15-19.15
10. august: kl. 17.15-19.15

Torsdage:

30. juni: kl. 10.30-12.30

14. juli: kl. 10.30-12.30

4. august: kl. 10.30-12.30
11. august: kl. 10.00-12.00

Workshops 2022:


Lørdag 25. juni 2022 kl. 10-13 (1 plads tilbage)

Søndag 10. juli 2022 kl. 10-13 (1 plads tilbage)

Søndag 24. juli 2022 kl. 10- 13 (1 plads tilbage)

Se mere om workshops i afsnittet længere nede på denne side

Info om de ugentlige hold:

Luksus fordybelseshold med kun plads til 4 deltagere i et luftigt, lyst lokale med store vinduer, trægulv og havudsigt i Bredballe. Mindful Yoga + mindfulness meditation + elementer fra yin og restorativ yoga.
Fokus på mindfulness selfcompassion (egenomsorg) og ikke-præstation, samtidigt med at vi styrker kroppen - uden at stresse nervesystemet.
Der vil være ekstra stor afstand ml. os som hidtil, så alle føler sig trygge.
Hold dig gerne tilbage, hvis du er skadet/ lav energi, der er ingen forventninger til dig, kom som du er. 
Du kan læse mere om indholdet i selve min undervisning generelt længere nede på denne side. Når du er tilmeldt, modtager du yderligere info om, hvad du skal medbringe etc.

Sted: Skønt, stort og lyst rum i Bredballe (Vejle Ø) med havkig, trægulv og store vinduer. Yderligere info følger efter din tilmelding

Pris: kun 160 kr. for hele 2 timers fordybelse pr. gang + kom at hvile i god tid før vi starter

Tilmelding:  Sms dit ønske til tlf. 50591040. Husk at oplyse hold, navn, mailadresse.

Indtil vi ses på yogamåtten:

Jeg har lavet 6 gratis videoer på YouTube, du kan se her: https://www.youtube.com/channel/UCKW3p46K7iCjrmJg1cvrYUw/videos

Tilmelding: send sms til 50591040 med dit navn, mail og hold/ dato/ tidspunkt
IMG_8799-edited

Workshops 2022:

Søndag 10. juli (kom på venteliste)

Søndag 24. juli (kom på venteliste)

Yderligere datoer på vej - hold øje!

Tid:  kl. 10-13
Indhold:
Deltag på en eller flere af disse luksus workshops - kun plads til 4 deltagere, så der dermed er god afstand mellem os. 
Mindful Yoga + mindfulness / self compassion + elementer fra yin og restorativ yoga. For alle uanset erfaring og stivhed i kroppen, ingen præstation, tværtimod. Du kan læse mere om indholdet i selve min undervisning generelt længere nede - helt til sidst på denne side.

Når du tilmelder dig, modtager du besked efter få dage med yderligere info om, hvad du skal medbringe etc.

Sted: Bredballe (Vejle Ø): trægulv, store vinduer og havudsigt.
Yderligere info oplyses ved tilmelding. 
Pris: kun 300 kr. inkl. lette sunde snacks og drikkelse. Bemærk du fra december 2021 og frem får endnu længere tid for pengene - jeg har ændret det fremadrettet, så det er helt til klokken 13.00 til samme pris som før :-)

Pladser tilbage:  ja
Tilmelding: send sms til 50591040 med dit navn, mail og workshopdato
9ed3a9a7304327038c851444390b64de

Enetimer
For dig alene eller med en veninde/ ven / partner

Dato: Hvornår kan du bedst?
Tid:  Varighed 2-3 timer
Indhold: Mindful Yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga. Indholdet skræddersyes til der hvor DU er i dit liv. 
Du kan læse mere om indholdet i selve min undervisning generelt længere nede på denne side. Er du gået ned med stress, er det f.eks. helt ideelt med enetimer, men enetimer er også for dig, der blot gerne vil fordybe dig og have lavet et individuelt program, der bedst muligt møder dine behov
Sted: Skønt, stort og lyst rum i Bredballe (Vejle Ø) med havkig, trægulv og store vinduer.
Pris: Kontakt mig for yderligere info. Tilbud ved længere forløb.

Send mig en mail via 'kontakt'
E204C31A-3279-4A91-88B7-9F8AC6E55214

Book mig til en privat workshop/ polterabend

Jeg har i mange år afholdt disse workshops: en skøn nærværsstund for deltagerne sammen med dem, de holder af.

Indhold: Jeg tilbyder fællessang + mindful yoga + mindfulness + elementer fra yin og restorativ yoga. Er det både mænd og kvinder samlet, er der også muligt at modtage undervisning i tango/ salsa, som jeg underviser i sammen med min kæreste.

Ønsker du enten at det er aktivt-extrovert / roligt-introvert / inde / ude / hjemme hos jer / jeg lejer et lokale? Mulighederne er mange.
I bestemmer.
Jeg skræddersyer denne stund til jer ifht. jeres ønsker og behov. Mine eneste kriterier er, at vi overholder Corona restriktionerne, og at der mindst er afsat 1 time og 45 minutter. På den måde kan vi bedst muligt nå at lande i det hele og få mest muligt med derfra.

Info:
 Kontakt mig for yderligere info og fortæl gerne om dine ønsker inkl. dit budget her

Læs desuden mere om mine arrangementer for firmaer her

Kontakt mig her ang. privat workshop/ Polterabend
  • Kathrine Christensen

    “Jeg føler mig i fuldkommen trygge hænder, og jeg går altid fra undervisningen lettere, end da jeg kom. Du får det til at virke enkelt, du gør ikke yoga til en pause fra hverdagen, men til en del af den, og det sætter jeg stor pris på. ”

    Deltager på ugentlige hold

  • Kathrine Christensen

    “At deltage i Kathrines mindful yoga, er noget af det bedste jeg har gjort for mig selv ❤️”

    Deltager på ugentlige hold

  • Kathrine Christensen

    “For mig var det skønt at mærke hvordan, man gennem balance og vejrtrækning finder smidigheden frem i kroppen.”

    Deltager på ugentlige hold

Om undervisningen i yoga og meditation

Har du et ønske om at opleve mere indre ro i en ofte hektisk tid, opnå mental klarhed og få en sund krop fyldt med overskud og energi, er yoga og mindfulness meditation lige noget for dig!

På mine ugentlige yoga hold er det lige nøjagtigt de elementer, vi arbejder med. Yogaholdene er i Vejle, og du kan tilmelde dig lige herunder. Der er et begrænset antal pladser på de enkelte hold.

Det tusindvis år gamle yogasystem har mere end nogensinde noget at tilbyde os - uden på nogen måde at være religiøst eller mystisk, og undervisningen er heller ikke relateret til guru-dyrkelse. 

Yoga og meditation er ikke blot effektive midler mod stress, men uudtømmelige kilder til større livsglæde og energi. 

Helt enkelt handler det om at være tilstede i det man gør, og være med det, der er, hvilket man nemt kan glemme indimellem i en travl hverdag.

Alle former for meditation har det fælles formål at stilne sindet, og hjælpe én til at mærke bag om tankerne og ind i en dybere tilstand af ro, væren og udvidet bevidsthed. Mindfulness er en blandt mange retninger, og denne trænes gennem en kombination af mentale øvelser med fokus på tankemønstre, og ved at øge kropsbevidstheden via yogaøvelser.

Så lær dig selv og dine tankemønstre bedre at kende via fordybende opmærksomhedsmeditationer (mindfulness), udfør styrkende, smidiggørende, blide og restituerende yogaøvelser for alle, og oplev stilhed og afstressende bodyscanninger.

Hvem går på mine hold?

Både mænd og kvinder fra 16 år og opefter, uanset erfaring, stivhed & skader. Min undervisning er både for helt nybegyndere og øvede. Der er ingen tilknytning til religion/ guru eller lign. Se frem til egenomsorg, smidighed, styrke (uden at belaste nervesystemet) og timer i ro

Hvilke yogaretninger tilbyder jeg?

Mindful hatha yoga kombineres med yin- og restorativ yoga, boldmassage + mindfulness meditation, krydret med elementer fra den metakognitive retning. 

Der findes mange yogaretninger overordnet set. Alle med et meget forskelligt indhold, som appellerer forskelligt til os, alt afhængigt af temperament, alder, formål med at dyrke yoga/ meditation etc. 

Jeg har siden, jeg var 16 år både været aktiv udøver, og uddannet mig indenfor flere forskellige yoga- og meditationsretninger. Det hele har inspireret og gjort indtryk, og jeg inddrager derfor delelementer fra flere stilarter i min undervisning. Kendetegnet overordnet set er dog, at vi enten er helt i ro eller bevæger os yderst langsomt og mindfuldt (dvs. opmærksomt) med stor kontakt til vejrtrækningen - også i den styrkende del af timen. Enten er der stille musik til eller også nyder vi stilheden, roen og træner at være med det, der fylder undervejs. Slipper følelsen af at skulle præstere, men bare nyde at mærke kroppen, vejrtrækningen, dét bare at være til uden at skulle være på eller præstere.

Lidt om de forskellige yogaretninger

- som jeg inddrager elementer fra i min undervisning:

Mindful yoga

Meditativ, blid yoga uden præstation, hvor der også er fokus på de tankemønstre, vi har.

Klassisk hatha yoga

Skandinavisk yogaskole: afspændende og styrkende øvelser, hvor man ofte er lang tid i hver øvelse.

Tri-yoga

Yogaøvelser opfundet af Kali Ray - alt i ét langt og roligt flow

Restorativ yoga

Yogaretning som genopbygger kroppen med blide statiske øvelser, man er i i længere tid af gangen + brug af remedier til at støtte kroppen (bl.a. store pøller)

Yin yoga

Stralayoga

...

Meta kognitiv

Mindfulness meditation

Kom som du er

Se frem til meditativ fordybelse, smidiggørende + styrkende øvelser - alt sammen udført uden at stresse nervessystemet, tværtimod. Du kan hvile på måtten i god tid, før vi starter.

Jeg ønsker at skabe en ramme, hvor der er plads til alle og mulighed for at vende blikket indad. Du skal derfor ikke føle dig forpligtet til at være social med de andre deltagere, selvom du selvfølgelig er mere end velkommen til dette. Så ingen ser skævt til dig, hvis du vælger at hvile i egen verden - det skal vi alle unde os selv indimellem, og ingen har forventninger til dig om andet.

Inde i lokalet er vi i ro, både før og imens selve undervisningen foregår - nyder stilheden. Der er også noget rigtig fint ved at være i en gruppe sammenhæng, uden at man partout behøver at tale sammen og skal være 'på', men man kan alligevel nyde det at være i et fælles rum som en del af en gruppe.

Før og efter timen kan vi snakke, og føler du ikke behov for dette, kan du vælge at liste stille hjem og lade roen fra undervisningen brede sig til resten af dagen/ ugen der kommer. Det er dog altid rart for mig som underviser at vide kort, om alt er okay hos dig - om du er presset, stresset, skadet m.m, så du er altid velkommen til at komme til mig og give en lille 'vejrudsigt' før eller efter timen :-)  

Skadet eller gravid?

Du skal desuden altid selv holde dig tilbage i selve undervisningen, hvis jeg foreslår en øvelse, du ikke har lyst til/ mulighed for at udføre pga en skade eller graviditet - så laver du blot selv en alternativ øvelse, der passer dig bedre, så du holder kroppen lidt i gang i mens (behøver ikke være en yoga øvelse). 

Er du gravid, er det vigtigt du fortæller mig dette, da der her skal tages nogle forbehold i nogle af øvelserne.
Det er generelt i alle sammenhænge vigtigt, du lytter til din krops signaler og tager hånd om disse.

Fri-rum

Med min undervisning generelt, ønsker jeg at skabe et fri-rum, hvor man kan komme uanset om man er oplagt eller det modsatte. 

Alle kan være med uafhængigt af erfaring, skader etc.

Min undervisning en blanding af fysisk aktive yogaøvelser, hvor vi styrker og smidiggør kroppen, efterfulgt af meditation og liggende bodyscanning.

Kom i god tid og uden parfume på

Kom i god tid før timen starter, så du kan nå at ligge og hvile på ryggen med lukkede øjne en stund, inden vi starter, så du dermed kan nå at 'lande' og både mentalt og fysisk være helt tilstede, når vi går i gang. Det er iøvrigt en stor fordel ikke at skulle en masse lige efter undervisningen generelt, så du i ro kan nyde eftervirkningerne af yogaøvelserne og meditationen :-)

Da der indimellem er parfume allergikere på holdene, vil det være dejligt, hvis du kan undlade at tage parfume/ aftershave på, inden du kommer til undervisningen.

Du kan tilmelde dig holdene længere oppe på denne side. Vi ses på yogamåtten!

De varmeste hilsener fra Kathrine Christensen

27211f947b22c09cb3fffd6d34acfbbf

Pernille S. Jespersen, kursist, fortæller:

"Der er mig bekendt ikke anden undervisning i Vejle, som har det rette tempo og den (for mig) rigtige kombination af yoga, meditation og vejrtrækningsøvelser.

Jeg får en reminder om, at jeg er stabil indeni, og at jeg skal huske min vejrtrækning i hverdagen. Jeg mediterer hjemme, og det er jeg mere motiveret for, når jeg har været til yoga hos dig. Jeg blev i øvrigt meget inspireret af kap 7 fra Nuets Kraft, da vi hørte det. Den har virkelig sat nogle tanker og ændringer i gang hos mig. Mange af de ting, vi laver, har jeg prøvet før, men jeg har lært at trække vejret helt ud i siden, og ned til underlivet. Det er nyt for mig, og det bruger jeg meget. Du er en fantastisk underviser!

Din ro smitter, og du inspirerer uden at pådutte. Jeg føler mig i fuldkommen trygge hænder, og jeg går altid fra undervisningen lettere, end da jeg kom. Du får det til at virke enkelt, du gør ikke yoga til en pause fra hverdagen, men til en del af den, og det sætter jeg stor pris på.

Bliv ved med at bruge dine idéer til at gøre noget nyt i undervisningen. Det er noget af det bedste ved din undervisning. Jeg kan godt lide at blive overrasket, og jeg sætter pris på, at det ikke er det samme hver gang, så jeg prøver/ hører noget nyt"